Sommerferie 2015.Frankrig.7

Vi oplever kun ganske lidt stau, men vejret er lidt skummelt.

Ferievognen i Frankrig, sommeren 2015.7

Så kan vi komme videre, vi er nået til Breisach, og går en tur langs Rhinen hen til en restaurant, vi har det ret varmt og vil købe en is, det burde køle os lidt ned.

Selvfølgelig er her nogle af de lange turbåde, de ligger vist alle mulige steder langs den smukke flod.

Højt oppe over byen ligger den smukke borg/slot, med en fin udsigt ud over Rhinen.

Min dejlige livsledsager, sammen med smukke blomster.

Og så en stor lækker is, og kaffe, livet er skønt, og det er bare med at nyde det så meget som muligt, så bliver det endnu bedre, det er ikke så svært hvis man selv vil.

Selv Napoleon kan vi finde her, vidste ikke at han også var sømand?

Der er højdeforskel, på vandet, men det har man selvfølgelig klaret på bedste måde.

Højt at flyve! det ser lidt vildt ud.

Efter is og kaffe, går vi langs Rhinen ind mod byen, der er et kæmpe tivoli, og masser af boder, der skal være byfest, så der er gang i opstillingen at diverse gynger og karruseller.

Den skrøbelige træbro fører vist ind til vejen der går op til borgen.

Den bro tager vi, vi er ikke så store så mon ikke den holder, det er en flot bygning den fører over til, det bliver spændende at komme derover. Det er forresten et museum der ligger for enden af broen, det kan i se på linket til byen.

Lidt af det flotte vi ser på vej op på toppen.

Her er ret flot, og som sædvane i Tyskland, rent og ordentligt.

Det er helt middelalder agtigt at gå her oppe.

Nu er vi nået hen til den flotte kirke, der troner højt over byen.

Marianne venter på at komme ind, det kan vi nu ikke så vi må gå videre rundt om kirken, måske der er en dør et sted der kan åbnes.

På pladsen foran kirken, står denne drabelige tyr og vogter, godt vi slap forbi den. Den er vist lidt tung i det.

Ingen døre vil åbne sig for os, så ingen billeder inde fra kirken. Den er sikkert slet ikke flot indeni, siden man ikke må komme ind. Vi kan ihvertfald nyde den smukke udsigt der er heroppe fra.

Et kig ud over byens tage, over mod en gammel ruin.

Sikke en fantastisk udsigt.

Nyder udsigten over Rhinen, her kan man god stå og falde lidt i staver over hvor flot der er på vores planet Det skal vi da passe godt på.

Det er da ganske nydeligt, det syn' her.

Kom så Marianne, vi skal ned til bilen, så vi kan komme hjem og slappe lidt af i varmen.

På vej ned mod byen møder vi ham her, han har sikkert været en betydningsfuld person, siden man har stillet en statue op af ham.

Så lige gennem en gammel smuk byport, der står også en'.

På vej ned til bilen ser jeg disse smukke skilte som der findes mange af i Tyskland, dem er jeg lidt vild med, de fortæller alle en historie om hvad butikken beskæftiger sig med.

Farvel til den flotte by ved Rhinen, mon der er fyldt med kølig vin, eller øl i de flotte tønder, vi kører forbi på vejen hjem.

Afslapning ved rullevognen, med min nye Stetson kasket på, den er jeg glad for.

Så er en dejlig dag ved at gå på hæld, nu vil vi hygge os, og nyde det dejlige vejr, og børnene der leger rundt på pladsen, mens alle os "ældre" sidder og nyder det med et lille glas af en eller anden slags, så godnat.

Søndag.D.30.8

I dag sover vi ret længe, og slapper af på pladsen, vejret er igen fantastisk, varmt og masser af sol. Mange er kørt videre, så der er ikke så fyldt på pladsen, men det kommer igen sidst på dagen, og i aften, så vælter det igen ind med glade campister, der skal se Freiburg, eller bare slappe lidt af.

Vores hjem ligger her i solen og koger i varmen.

Vi nyder det dejlige vejr her i Freiburg, det er fantastisk sådan at rejse rundt med sit hjem på ryggen, man skulle ikke lave andet her i livet, det er så dejligt ukompliceret.

Efter frokost cykler vi en tur ind til Freiburg, måske lidt dumt her i varmen, men det køler jo lidt når man cykler, vinden i ved! så det er ganske fint.

Der er også moderne bygninger i Freiburg selvfølgelig.

Vi har en meget varm dag idag, over 33 grader, så folk søget tilflugt i åen, her kan man blive kølet af, i det rindende vand.

Her er mange smukke gamle byggerier, her ved en bro over et af de vandløb der løber her i byen.

En smuk smedejernsbro, og endda med hæklet overtræk på gelænderet.

Vi tager lige turen over denne smukke blå bro, den fører over til en smuk kirke.

Kirken er meget flot, læg mærke til de smukke grønne tage på tårnene.

Kirken hedder! Herz-Jesu Church, den er bygget i årene 1892-1897. Arkitekten hed Meckel, som har kopieret Limburg Cathedral, hvis facade er næsten identisk med denne her.

Der slappes af i den smukke park, der ligger foran kirken.

Facaden på theatret i Freibug, som vi cykler forbi, på vej ind i Altstadt. Den er ret flot, kunne være spændende engang at komme ind og se det indvendigt.

Den smukke St.George fontain, bygget i begyndelsen af 1600 tallet, med den forgyldte by-patron på toppen,en af byens spidser fra dengang.

Det er ikke nemt at finde noget mere specifikt om ham, men flot er han nu alligevel, så vi nøjes med billederne af ham og brønden.

Her er flere af de flotte bønde, her den der står på Adelhauer platz, hvor der har været kartoffelmarkt, det er en kvinde der bærer vand, den hedder rau fontain. Den Marianne står ved er lidt ukendt, men ret flot.

Så kan vi fortsætte vores lille tur i Freiburg, vi dasker bare rundt og hygger os, nu er det ved at være på det sidste inden vi rykker videre, blot et par dage endnu, og de skal nydes. Vi er tilbage ved den smukke kirke, og her er ikke mange mennesker i dag.

Her er et par billeder af den smukke kirke, der er fyldt med farlige gargoiler, og de smukkeste detaljer man kan tænke sig. Kirken står smukt og pryder den i forvejen smukke Münsteplatz, der er omkranset af smukke huse. Stemningen er ganske dejlig her i byen, og vi kan kun anbefale at man besøger byen, når man er i området, og giver sig tid til at nyde den ordentligt.

Et par billeder af de smukke detaljer der kan ses på kirken. Der er et utal af sådanne figurer, og takker og hvad man nu fandt på dengang man byggede kirken. Vi sætter os på en cafe' og nyder en kop kaffe, mens vi studerer livet på pladsen, her er nu ikke så mange mennesker, mon det er varmen, her er 34 grader lige nu, man skulle tro vi var i Italien.

Selv om vi sidder lidt væk fra vandposten, så lykkes det mig at zoome ind på den søde pipser, der er tørstig her i varmen, så den nyder en kold fra hanen.

En hjemløs slapper af i varmen, sammen med sin trofaste ven.

Et par søde piger stiller sig op, og spiller lidt for os der sidder og slapper af i solen, det er hyggeligt.

Så er det farvel til Byen, Freiburg, nu vil vi cykle hjem til rullevognen, og slappe af i det dejlige vejr. Vi slutter af med et par billeder af pladsen med de mange skønne huse. Vi kan absolut anbefale jer et besøg i denne smukke by, hvis i kommer på disse kanter.

Hov! var lige ved at glemme Marianne i farten, hun skal da også med hjem til Ferievognen.

På vej hjem cykler vi langs den å der løber forbi pladsen og ind i byen. Her sidder de unge og hygger sig med lidt godt til ganen, og køler fødderne i det kølige vand, det er da ren hygge med sådan en rislende afkøling både udvendig og indvendig. Nu er det tak for en dejlig dag, vi trækker os tilbage til hygge og afslapning, ses måske i morgen.

Mandag.D.31.8

Så er det sidste dag i Freiburg, den skal bruges med fornuft, hvad det så er for en størrelse når man er på ferie.wink

Nå! vi vælger at køre en tur op til, Schauinslandbahn Talstation, der ligger lidt uden for Freiburg. Banen ligger i 473 meters højde, og går op til 1220 meters højde, så mon ikke der er en fin udsigt der oppe fra. Vi tager bilen, da vi ikke har lyst til at cykle op af de bakker i den varme, der er 30 grader, det er da ikke koldt.

Inden vi kører skal der lidt koldt vand på rullevognen, så den ikke står og koger her i varmen, den kunne jo risikere at få et hedeslag.

Indgangen til svævebanen ligger klar til os, nu skal det blive spændende at komme op i højderne.

Sikke da en udsigt!! den er da storslået.

Mens jeg fotograferer, bliver jeg selv fotograferet, sjovt.

Her er da en skøn udsigt, turen op er flot, mon der er koldt på toppen? Nå lidt afkøling gør ikke noget, der er varmt her inde i gondolen.

Vi kigger os lidt rundt her oppe, og nyder den smukke udsigt, men ellers er der ikke rigtigt noget at se, så vi smutter med banen ned igen efter kigget på toppen, her var forøvrigt slet ikke koldt, men meget varmt.

Så er vi i luften igen, her er temmelig flot.

Marianne sidder og ser så sød ud på vej ned, det er da skønt at følges med en der altid er glad, og positiv.

Så er vi på vej ind i gabet af stationen, håber da at bremserne virker ordentligt, så vi ikke braser tværs igennem, og ud på P-pladsen.

Vel nede og ude ved bilen, holder denne smukke wv boble, sådan en var den første vi købte da vi blev gift, den var vi meget glade for, den er da smuk.

Efter bjergbanen kører vi en tur til Deutsches Uhrenmuseum, der ligger i Furtwangen, en bette by i Schwartswald.

Turen til ur-museet er meget flot, vi kører i 1110 meters højde på Schwarzwalds Hochstrasse. Den tur kan vi godt anbefale andre der kommer på disse kanter, hele området er både flot og meget fredeligt, med de smukkeste udsigter fra bilen undervejs.

En campingferie her i Schwarzwald kan vi kun anbefale, vi er helt sikre på at Ferievognen, vil rulle hertil igen på en anden campingtur ud i fremtiden.

Her er virkelig mange smukke gamle ure, det er utroligt hvor mange forskellige design der findes.

Læg mærke til teksten på det store ur! den er da sjov.

Er hun da ikke yndig? Der er masser af smukke gamle ure her, så kig endelig ind, hvis i kommer her til.

Disse to ure er meget gamle, og står bag plexiglas, det er lidt sløret, men i kan nok se urene alligevel, de er meget smukke, og der ligger meget kreativitet i designet af dem.

Efter besøget på ur-museet, går vi hen i centrum, der er ca 5 butikker, og et pizzeria, og så lige en kaffebar, hvor vi køber en kop kaffe, og en lille kage. Den kage smager godt, det synes hvepsene også, de prøver ihvertfald at få deres del af det søde i kagen, så vi hurtigt må flygte ned til bilen for ikke at blive stukket til døde.

Jeg når dog at tage lidt billeder af dette kunstværk, der står i byen, det er nu imponerende at man finder sådan noget i sådan en lille by. Det er da dejligt at man vil bruge penge på kunst som byens borgere også får glæde af.

Vi kører tilbage mod rullevognen i det skønne vejr, vi skal pakke telt ned, og gøre klar til afrejse i morgen, hvor vi skal videre nordover, der er vist også lovet regnvejr til i morgen, så det er da passende at komme afsted.

Så er det et farvel til smukke schwarzwald med et par billeder af det smukke landskab.

En af de typiske gårde der ligger her i området, nu går det hjemover til Ferievognen.

Så er der pakket ned, og jeg må sidde ude i det fri med min pc, der skal lige sendes en hilsen hjem til ungerne, og svigerforældrene, med mere.

Vi går ned på den lokale restaurant, der ligger i forbindelse med pladsen og spiser en dejlig middag, det synes vi vi har fortjent, nu skal vi jo køre lidt langt i morgen, og måske endda i regnvejr, så herfra siger vi tak for en dejlig dag i det dejlige Freiburg-område.

Tirsdag.D.1.9

Så er det afgang, vi skal nu definitivt til at begynde rejsen mod hjemlige områder. Vi kører fra camping Hirzberg kl.8,00, og det er begyndt at småregne, men der er da fine 21 grader, så ok med vejret.

Så starter vi turen mod nord, håber ikke der er koldt.

Farvel til en glimrende campingplads, og så med fornuftige ACSI priser.

Turen op gennem sydtyskland går udmærket, vejret er fint indtil vi når på den anden side af Frankfurt, der begynder det at regne ret kraftigt, og der er blot 19 grader varmt. Vi kører efter en plads omkring Melsungen, men den er ikke en vi har lyst til at overnette på, så vi fortsætter op forbi Kassel, og videre til en fin plads tæt på Göttingen, i en lille by der hedder Dransfeldt, pladsen hedder! Am Hohen Hagen, og er vist kendt af mange campister, som en glimrende overnatnings plads.

Pladsen er med i ACSI, og vi overnatter for 18 EUR i døgnet, den har 5 stjerner, og er i ACSI-bogen, på side 249, nr 558. Vi ankommer kl.16,30 og kommer hurtigt på plads i det våde vejr, og så er der dømt hygge med kaffe og en småkage, vi vil nemlig ned og spise på pladsens! Pirateri, det hedder spisestedet, som skulle ligne en piratrede.

Gennem Kassel bakker er vejret ganske fint.

Harry og Solveig og lille Sylvia, ligger bare og snorker under turen nordpå, de vil sikkert gerne blive her nede i varmen, men det får de nu ikke lov til, det skal ikke være fornøjelse og pjat det hele.

En kaffe pause skal der til, når man er undervejs, det er lidt hyggeligt.

På vej ned til spisehuset møder jeg denne søde dame, hun siger nu ikke ret meget, men sidder bare og ser lidt drømmende ud.

Tjaa, så gik denne dag også, vi vil gå til ro, og så bliver vi her på pladsen til på torsdag, så kan vi kigge lidt på området i morgen, der skulle være et par fine byer her, dem vil vi kaste et blik på, så godnat, vi ses i morgen.

Copyright. Ferievognen2. Ove Lund. Det er ikke tilladt at kopiere billeder og tekst.